Naprawa Sterownika

Naprawiam głównie elektroniczne sterowniki do maszyn budowlanych.

Do napraw sterowników stosuję poniższe zasady oraz podany poniżej cennik.

Koszt przyjęcia (weryfikacji) sterownika  wynosi 300zł netto bez względu na typ elektroniki płatne z góry, przed weryfikacją, zanim wyślesz sterownik do sprawdzenia wyślij dane do proformy na sprawdzenie.
Dopiero po sprawdzeniu (weryfikacji) sterownika mogę przedstawić wycenę naprawy która jest w okolicy kwoty 3000zł netto (w przypadku sterowników których nie ma na liście poniżej)

Na wszystkie usługi wystawiam F-VAT, oraz daję gwarancję rozruchową 1 miesiąc, w przypadku reklamacji podejmuje kolejną próbę naprawy w czasie do 2 tygodni od zgłoszenia reklamacji, jeżeli nie będę w stanie usunąć usterki reklamacyjnej zwracam całkowity koszt naprawy na podstawie faktury korygującej, bez kosztów przesyłki (transportu).

Przy każdym sterowniku powyżej jest podana orientacyjna szacowana skuteczność napraw wynikająca z mojego doświadczenia z ostatnich 10 lat naprawy.

Przy naprawie sterowników stosuję różne techniki napraw:
– symulacja maszyny/pojazdu na stole (tylko niektóre sterowniki, skuteczność 95%)
– pomiary statyczne (skuteczność 40%)
– pomiary za pomocą analizy sygnatur EcuTester (skuteczność 50% przy usterkach wewnętrznych, 85% przy usterkach pochodzących z zewnątrz)
– pomiary na maszynie (skuteczność 90% jeżeli są dostępne podzespoły a sterownik jest rozbieralny i jest odpowiedni dostęp do elementów oraz softu danego sterownika)

Poniżej sterowniki oraz ceny ich napraw.
W przypadku niemożliwości naprawy danego sterownika klient ponosi tylko koszt sprawdzenia (weryfikacji) czyli 300zł netto, niestety zdarza się że nie ma możliwości naprawienia sterownika.

 

ŚREDNI KOSZT NAPRAWY STEROWNIKA ZAZWYCZAJ NIE PRZEKRACZA 40% PROCENT KOSZTU NOWEGO !!! PRZEWAŻNIE JEST TO 10-20% KOSZTU NOWEGO URZĄDZENIA !!!


90%

VOLVO EC240C – koszt naprawy 3900 zł netto


90%

CAT M315C monitor – koszt naprawy 2470 zł netto


90%

Case 580 prestige – koszt naprawy 3600 zł netto

 

 

 


30%

Licznik ładowarki VOLVO L220 – koszt naprawy 4800zł netto


60%

Monitor EMS Liebherr-a – koszt naprawy 5800 zł,
nie naprawiamy uszkodzeń związanych z samym LCD, istnieje możliwość zbudowania zamiennika.


80%

VECU VOLVO – koszt naprawy 2470 zł netto


60%

Daf XF – koszt naprawy 2300 zł netto


60%

ECAS WABCO – koszt naprawy 2200 zł netto


40%

EDC VOLVO FH12 – koszt naprawy 3700 zł netto


30%

HMU FERMEC 960 – koszt naprawy 5600 zł netto, w przypadku niemożliwości naprawy sterownika proponuję autorskie rozwiązanie – zastępcza elektronika w cenie 8500 zł netto podobne rozwiązanie do przedstawionego na filmie poniżej:

 


40%

Joystick JC-600 FERMEC-TEREX – koszt naprawy 3900 zł netto, w przypadku niemożliwości naprawy sterownika proponuję autorskie rozwiązanie – zastępcza elektronika w cenie 8500 zł netto podobne rozwiązanie do przedstawionego na filmie poniżej:

Amatorska budowa zastępczej elektroniki – na szybko… 😉
Substitute electronics to FERMEC 960 built on quickly on the module arduino; -)
I am usually designing devices on my modules.


8%

KNORR BREMSE – koszt naprawy 2900 zł netto, uwaga w tej serii modulatorów naprawiamy tylko 8% tych które do nas trafiają więc ryzykujesz koszt diagnostyki sterownika w wysokości 300 zł netto + koszt przesyłki.


65%

KOBELCO – koszt naprawy 6600 zł netto


60%

NEW HOLLAND skrzynia biegów – koszt naprawy 4900zł netto


10%

LICZNIK VOLVO FH – koszt naprawy 2400zł – tego urządzenia już nie naprawiamy z powodu usterek mechanizmów wskaźników do których nie mamy dostępu.


50%

LEBHERR – koszt naprawy 7600 zł netto


70%

Merlo ROTO pulpit – koszt naprawy 7800zł netto


30%

Tego zaworu już nie naprawiamy z powodu niedostępności elementów


0%

PHS Caterpillar TH360 i inne koszt u producenta 27 000 zł brutto !!!!

Tego modułu nie da się naprawić ! – w zamian mam autorskie rozwiązanie w cenie 1100zł netto – niestety bez homologacji oraz bez odpowiedzialności cywilnej – budowa zastępczej elektroniki – tutaj wkrótce będzie link do filmu z relacji budowy pierwszego egzemplarza.


15%

Panel FERMEC – TEREX 960-965 – koszt naprawy 3900 zł netto


90%

Kaset ZF AStronic – koszt naprawy wyspy zaworowej 2500zł netto(uciekanie powietrza), kolejna usterka nie ma biegu neutralnego po przestoju samochodu w okresie zimowym – koszt naprawy 2500zł netto.


60%

New Holland Ciągnik – koszt naprawy 2200zł – tych sterowników już nie naprawiamy !!! zpowodu dużej liczby reklamacji …


60%

VOLVO L120D – koszt naprawy 5700zł netto


70%

ZBR2 – koszt naprawy 2100zł netto – tych sterowników już nie naprawiamy z powodu możliwości wystąpienia usterek termicznych mogących wywołać pożar pojazdu MAN TGA… (nowe wersje nie mają już tego problemu ale też same się nie psują…. 😉


70%

EBS KNORR-BREMSE – koszt naprawy 2300 zł netto


70% – tylko cześć elektryczna bez pnaeumatyki!

Modulator EBS-Knorr – koszt naprawy 1950 zł netto


0%

Modulator TEBS WABCO tych modulatorów nie naprawiamy w obecnej chwili z powodu dużej liczby reklamacji, producent zadbał żeby sprzęt był jednorazowy, psują się w nim zespolone czujniki ciśnień, przy naprawie stosowaliśmy podzespoły zamienne z innych modulatorów, niestety nie wytrzymywały okresu gwarancyjnego. Efektywność napraw spadła do 0% !!! – proszę nie pytać o ten typ modulatora nie naprawiamy ich.


70&

MAN TGA EDC – koszt naprawy 3200 zł netto


80%

PLD ACTROS od wewnątrz 😉 – koszt naprawy 2500zł netto


85%

SCANIA R EDC (sterownik silnika) – koszt naprawy 2470 zł netto


99%

Agregat do samolotów odrzutowych (podtrzymanie zasilania na płycie lotniska w trakcie obsługi, samolotów pasażerskich w tym również Boeing), usługi wykonywane na zlecenie GTL Lot Pyrzowice – koszt naprawy elektroniki  12 000 zł netto


80%

Amman AN95 – koszt naprawy 4600 zł netto


Atlas – koszt naprawy 6700zł netto


40%

Wozidło BELL B25D – koszt naprawy 4200 zł netto


60%

Równiarka BOMAG PMS – koszt naprawy 3800 zł netto


70%

CASE – koszt naprawy 3900 zł netto


30%

Licznik CASE – koszt naprawy 3600 zł netto


40%

Caterpillar – koszt naprawy 3900zł netto


50%

CAT 395 – koszt naprawy 7200 zł netto


70%

CATERPILLAR – koszt naprawy 1800 zł netto


40%

CATERPILLAR monitor – koszt naprawy 3700 zł netto


70%

NEW HOLLAND sterownik silnika – 4200 zł netto


40%

EDC DAEWOO ster. silnika – koszt naprawy 2900 zł netto


70%

EGS 71 NEW HOLLAND – koszt naprawy 3400zł netto – przeróbka (sprawnego elektrycznie) na przełączniki elektryczne 1900zł netto


40%

CAT edc – koszt naprawy 3800 zł netto


40%

EPS3 ACTROS – koszt naprawy 2500zł netto – tych sterowników już nie naprawiamy !!!


90%

EST sterownik skrzyni ZF w maszynach budowlanych O&K, XCMG i inne – koszt naprawy 2500 zł netto – jeżeli nie ma możliwości naprawy mogę wykonać zastępczy moduł w cenie 3500zł netto bez kosztów montażu


ELKTRONIKA zastępcza do maszyny FERMEC 965 elektronika zastąpiła oryginalną elektronikę wraz z elektroniką z Joysticków (elektronika ta była wykonana w 2009 r) – koszt 15000 zł netto (w zależności od stopnia uszkodzenia maszyny istnieje możliwość budowy podobnej elektroniki w granicach 8000zł netto)


20%

FURUKAWA – tych paneli już nie naprawiamy, w przypadku usterki elektroniki w maszynie Furukawa możemy zaproponować budowę zastepczej elektroniki – koszt 12000 zł netto


70%

LEBHERR 912 GLD – koszt naprawy 2800 zł netto


70%

HITACHI – koszt naprawy 4700 zł netto


60%

HYUNDAI ROBEX 250LC-3 – koszt naprawy sterownika 2800zł netto niezalanego żywicą (zalany żywicą jeżeli naprawa będzie możliwa 5800zł netto), koszt naprawy monitora 2900 zł netto


40%

HYUNDAI mointor – koszt naprawy 4200 zł netto


70%

JCB MIDI – koszt naprawy 3700 zł netto


40%

JCB JS160/JS130 – koszt naprawy tego sterownika 4600zł netto, jeżeli nie ma możliwości naprawy mamy możliwość zbudowania całej nowej elektroniki zastępczej do maszyny koszt 12000zł netto

 

 

 

 

Poniżej zdjęci na którym widać tworzenie i programowanie zastępczej
elektroniki do JS130:

 

 

 

 

 

 


70%

JCB panel – koszt naprawy 3600 zł netto


60%

JCB JS130/JS160 – koszt naprawy 3600zł netto


40%

JOHN DEERE sterownik silnika – koszt naprawy 4600 złnetto


50%

Joy maszyny leśnej – koszt naprawy 2900 zł netto


40%

Kobelco – koszt naprawy 3900 zł netto


80%

KOMATSU – koszt naprawy 3200 zł netto, koszt rozkodowania zablokowanego ale sprawnego 1200 zł netto


60%

KOMATSU ECM – koszt naprawy 3700 zł netto (warunkiem jest że sterownik nie był jeszcze nigdy rozebrany, rozbieranych nie naprawiam!)


60%

KOMATSU – koszt naprawy 3800 zł netto


40%

KOMATSU monitor – koszt naprawy 3200 zł netto


30%

Kombajn KRONE – koszt naprawy 3900 zł netto


30%

MERLO ROTO – koszt naprawy 4600 zł netto


10%

FURUKAWA 725 LS Tronic – koszt naprawy 4200 zł – tych sterowników już nie naprawiamy możemy zbudować zastępczą elektronikę koszt 12000 zł netto


40%

Monitor O&K – koszt naprawy 4300 zł netto


30%

VOLVO EC280 – koszt naprawy 6600zł netto


40%

MOXY MT36 – koszt naprawy 3900 zł netto


40%

LEBHERR – koszt naprawy 5800 zł netto


 

 

 

 

 

Informacje na tej stronie są ofertą handlową związaną z naprawą sterownika, a nawiązanie współpracy przez wysłanie sterownika elektronicznego w celu weryfikacji lub naprawy świadczy o akceptacji powyższych zasad współpracy z firmą MTechnics Piotr Sygut, oraz akceptację regulaminu który jest dostępny w zakładce regulamin.

Dane do wysyłki sterownika:

MTechnics Piotr Sygut
42-360 Poraj (k.Częstochowy)
ul.Leśna 79
www.mtechnics.pl
poczta@elektronikasamochodowa.com

KONTAKT W SPRAWIE NAPRAW STEROWNIKÓW TYLKO I WYŁĄCZNIE DROGĄ MAILOWĄ – (przeważnie odpisuję do 2 dni, nie ma kontaktu telefonicznego ponieważ telefon przeszkadza mi w pracy i dezorganizuje mój czas, masz pytania to pisz na poniższy email):

poczta@elektronikasamochodowa.com